1. NU SCRIETI MESAJE CU CAPS

    Acest lucru este echivalent cu a striga si in plus mesajul este dificil de citit.

  2. FOLOSITI ABREVIERI

    Pentru a scurta mesajele pe care le trimiteti, folositi abrevieri uzuale. Multor persoane care folosesc internetul nu le place sa citeasca texte lungi pe monitor.

  3. NU TRIMITETI MESAJE NESOLICITATE

    Practica trimiterii de mesaje nesolicitate se numeste spam. Serverele de mail moderne folosesc baze de date care centralizeaza adresele de ip sau adresele de e-mail de pe care au fost raportate spamuri si astfel pot rejecta mai usor toate mesajele care vin de pe aceste adrese. Daca veti trimite un mesaj nesolicitat, riscati ca adresa dumneavoastra de email sa fie marcata ca spam si astfel sa nu mai puteti folosi adresa nici pentru a trimite un simplu mesaj catre o persoana cunoscuta.

  4. FOLOSITI SUBIECTE IN MESAJE

    Atunci cind trimiteti un mesaj, asigurati-va ca introduceti un subiect ce descrie cu acuratete continutul mesajului. Astfel, daca trimiteti un mesaj publicitar catre utilizatorii dumneavoastra, specificati acest lucru clar in subiect, pentru ca cei pe care nu ii intereseaza sa il poata sterge inainte de a-l parcurge in totalitate.

  5. TRIMITETI MESAJUL TUTUTOR CELOR IMPLICATI IN DISCUTIE

    Atunci cind mesajul dumneavoastra se adreseaza unei persoane, iar in discutie citati o a treia persoana, este recomandat sa includeti si adresa acesteia in copie (CC). Acest lucru nu numai ca va da veridicitate mesajului dumneavostra, insa veti fi scutit de neintelegerile care pot aparea ulterior. Totodata, daca mesajul se adreseaza unei singure persoane, nu trimiteti mesajul si altor persoane decit daca acest lucru este absolut necesar pentru informarea lor.

  6. FOLOSITI BCC CIND ESTE CAZUL

    Daca trimiteti un mesaj mai multor persoane care nu au nevoie sa stie una de alta, atunci trimiteti mesajul folosind optiunea Blind Carbon Copy (BCC).

  7. NU TRIMITETI MESAJE DE IMPORTANTA CAPITALA PRIN EMAIL

    Pe internet orice mesaj pe care il trimiteti poate aduce prejudicii (in bani sau de imagine) daca ajunge voit sau accidental catre persoane rau-intentionate. Folositi telefonul pentru mesaje strict confidentiale catre persoanele vizate.

  8. NU FOLOSITI ICONURI IN MESAJE

    Spre deosebire de mesageria instant, pe e-mail nu este recomandat sa folositi iconuri care exprima stari sufletesti (smileys). Este foarte probabil sa nu va faceti inteles daca folositi astfel de iconuri si nu texte clare. De asemenea, folositi iconuri in mesajele trimise catre persoane care va sunt apropiate si sunt obisnuite cu iconurile pe care le folositi si nu in mesajele catre persoane necunoscute sau catre clientii sau partenerii dumneavoastra de afaceri.

  9. SEMNATI MESAJELE

    Chiar daca adresa dumneavoastra de e-mail apare destinatarului, acest lucru nu va permite nicicum identificarea dumneavoastra de catre o persoana necunoscuta. De aceea este recomandat ca la sfirsitul mesajului sa notati numele dumneavoastra si eventual compania si pozitia pe care o detineti in cazul mesajelor trimise catre clientii sau partenerii de afaceri.

  10. NU TRIMITETI MAI DEPARTE MESAJE PRIMITE DE LA PERSOANE NECUNOSCUTE

    Daca primiti un mesaj care contine atentionari despre aparitia unui nou virus sau care va ofera premii sau ajutoare banesti in schimbul trimiterii mesajelor mai departe la cunoscuti, este recomandat sa stergeti aceste mesaje. Unele dintre ele pot contine virusi chiar si sub forma unei melodii sau imagini. Re-trimiterea lor mai departe poate afecta mai multe persoane sau poate perpetua un mesaj fals (precum cele care promit recompense). Aceste mesaje au intentia fie de a infecta calculatoarele persoanelor care le primesc, fie de a ataca in mod indirect serverele prin multiplicarea numarului de copii prin intermediul destinatarilor.